Стор. 76 - 82. Матяш І.Х., Пахалюк Р.І. ВПЛИВ КОНСТРУКТИВНИХ ПАРАМЕТРІВ ФРИКЦІЙНО-КУЛЬКОВОГО ВУЗЛА НА ВЕЛИЧИНУ МОМЕНТУ Скачать
Вы собираетесь скачать - Стор. 76 - 82. Матяш І.Х., Пахалюк Р.І. ВПЛИВ КОНСТРУКТИВНИХ ПАРАМЕТРІВ ФРИКЦІЙНО-КУЛЬКОВОГО ВУЗЛА НА ВЕЛИЧИНУ МОМЕНТУ
Нажмите кнопку Скачать, для начала загрузки файла
- Описание:
-
УДК 621.825.5
ВПЛИВ КОНСТРУКТИВНИХ ПАРАМЕТРІВ ФРИКЦІЙНО-КУЛЬКОВОГО ВУЗЛА НА ВЕЛИЧИНУ МОМЕНТУ
Матяш І.Х., Пахалюк Р.І. Національний технічний університет України “Київський політехнічний інститут”, м. Київ, Україна
При розробці виробів виникають значні труднощі у виборі запобіжних і навантажуючих пристроїв, оскільки більшість з існуючих вже не задовольняють зростаючі вимоги промисловості. Прагнення підвищити точність спрацювання і стабільність моменту при просков- зуванні фрикційних муфт і їх довговічність привело до розробки конструкцій муфт підвищеної точності. Особливої уваги заслуговують муфти з тертям кочення з просковзуванням кульок. Заміна тертя ковзання на тертя кочення з просковзуванням дає можливість збільшити точність спрацьовування і стабільність моменту при просковзуванні поверхонь муфт, що труться. Проте дані муфти ще не повністю вивчені та досліджені. Метою проведення досліджень фрикційно-кулькового вузла було одержання залежностей величини моменту від конструктивних параметрів. Для проведення відповідних досліджень було спроектовано вимірювальну установку. В результаті проведення досліджень було встановлено, що коефіцієнт m, який характеризує відношення тангенціальних сил до радіальних, значно залежить від кута нахилу поверхонь контакту і їх чистоти та не значно залежить від зусилля притискування поверхні контакту до кульки Р та її діаметра.
Ключові слова: фрикційно-кулькова муфта, чистота поверхні, кути дотику, коефіцієнт, метод найменших квадратів.
И.Ф. Матяш, Р.И. Пахалюк. Национальный технический университет Украины "Киевский политехнический институт", г. Киев, Украина
ВЛИЯНИЕ КОНСТРУКТИВНЫХ ПАРАМЕТРОВ ФРИКЦИОННО-ШАРИКОВОГО УЗЛА НА ВЕЛИЧИНУ МОМЕНТА
При разработке изделий возникают значительные трудности в выборе предохранительных и нагрузочных устройств, так как большинство существующих уже не удовлетворяют возросшим запросам промышленности. Стремление повысить точность срабатывания и стабильность момента при проскальзывании фрикционных муфт и их долговечность привело к разработке конструкций муфт повышенной точности. Особого внимания заслуживают муфты с трением качения с проскальзыванием шариков. Замена трения скольжения на трение качения с проскальзыванием позволяет увеличить точность срабатывания и стабильность момента при проскальзывании трущихся поверхностей муфт. Однако данные муфты еще не полностью изучены и исследованы. Целью проведения исследований фрикционно-шарикового узла было получение зависимостей коэффициента µ от конструктивных параметров. Для проведения соответствующих исследований было спроектировано измерительную установку. В результате проведения исследований было установлено, что коэффициент µ значительно зависит от угла наклона поверхностей контакта и чистоты поверхности и не значительно зависит от усилия прижатия поверхности контакта к шарику и его диаметра.
Ключевые слова: фрикционно-шариковая муфта, чистота поверхности, углы соприкосновения, коэффициент, метод наименьших квадратов.
I. H. Matyas, R. I. Pahalyuk. National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute", Kyiv, Ukraine
INFLUENCE OF DESIGN PARAMETERS OF FRICTION-BALL NODE ON THE MOMENT.
In the development of products having significant difficulties in the choice of safety and load devices, since most of the existing no longer satisfy the increasing demands of industry. Striving to improve response accuracy and stability at the moment slip clutch, and their longevity has led to the development of structures coupling of high accuracy. Particularly noteworthy are the coupling with rolling friction with sliding beads. Replacement of sliding friction to rolling friction with slippage can increase response accuracy and stability at the moment slip friction surfaces of joints. However, these couplings have not yet fully explored and investigated. The aim of the study of friction-ball site was getting dependences of µ on the design parameters. To conduct relevant research was designed measurement setup. As a result, the research found that the coefficient µ significantly depends on the angle of contact surfaces and clean the surface and not significantly affected by the contact pressure on the contact surface to the ball P and its diameter.
Keywords: friction-ball clutch, clean the surface, the angles of contact, the coefficient, the method of least squares.
- Размер:
- 342.92 Kb
- Скачиваний:
- 11